Saturday, November 24, 2012

PERCATURAN STRATEGIK BANGSA YAHUDI


Akibat daripada kesengsaraan Bangsa Yahudi di sekitar Eropah, maka ramai masyarakat Yahudi membentuk pertubuhan-pertubuhan yang mana diharapkan ianya mampu untuk menjadi pembela mereka. Namun, daripada pertubuhan-pertubuhan yang diwujudkan, terdapat satu pertubuhan yang mendapat sokongan kuat daripada majority Bangsa Yahudi dan pengharapan mereka kepada pertubuhan ini sebagai “paying” kepada kebanyakan pertubuhan Yahudi di Eropah, ia di panggil Pertubuhan Zionis Sedunia atau World Zionist Organization.

 

Titik permulaan bagi pertubuhan ini adalah dengan wujudnya sebuah negara untuk Bangsa Yahudi dengan mengadakan beberapa siri pertemuan yang mewakilkan Bangsa Yahudi daripada seluruh dunia. Pengakhiran kepada episod penubuhan ini adalah dengan perpindahan Bangsa Yahudi daripada Eropah ke Palestin telah dimulakan dengan bantuan daripada kerajaan Eropah dan sumbangan bersama antara Bangsa Yahudi dari seluruh dunia.

 

Bagi memantapkan lagi kependudukan Bangsa Yahudi di Negara haram Israel, mereka dengan lantang melancarkan proses pembersihan etnik melalui pelbagai cara  seperti merobohkan kediaman penduduk asal Palestin dan melakukan penempatan baru untuk Bangsa Yahudi mendiaminya. Antara lainnya, mereka mengeluarkan dasar yang memberikan kerakyatan warganegara Israel secara automatik dan kehadiran mereka sangat dialu-alukan.

 

Zionis ternyata bukan sahaja pertubuhan yang berjaya menyatukan Bangsa Yahudi, tetapi  pertubuhan ini sangat berpengaruh dan ianya dapat di lihat melalui penglibatan mereka di sebalik tabir dalam sesuatu isu-isu yang mana ianya akan menarik minat mereka untuk menceburinya. Perancangan mereka sangat terancang dan strategik manakala ianya sangat membantu dalam usaha mereka untuk mendapatkan sokongan dunia dalam memastikan tindak-tanduk mereka halal di mata mereka.

 

Melalui beberapa keadaan tertentu, Bangsa Yahudi ternyata sekali ingin menakluki dunia dengan menggunakan kaedah-kaedah yang pelbagai demi memastikan agenda mereka tercapai. Antaranya dengan pengwujudan beberapa sImbol-simbol yang menjurus kepada perkembangan dan penguasaan Bangsa Yahudi di seluruh dunia. Antara symbol-simbol yang diutarakan adalah seperti yang dibincangi pada ruangan seterusnya. Selain daripada itu juga, dengan adanya protokol-protokol yang mencakupi kepada perkara-perkara asas seperti di bawah telah diwujudkan melalui satu dokumen penting Bangsa Yahudi dalam tindakkan mereka untuk menguasai dunia.

 

1.      Doktrin Asas

2.      Perang Ekonomi

3.      Cara Penjajahan

4.      Material Menggantikan Agama

5.      Penguasaan Mutlak dan Kemodenan

6.      Teknik Pengambilalihan

7.      Perang Seluruh Dunia

8.      Kerajaan Sementara

9.      Pendidikan Semula

10.  Persediaan Untuk Berkuasa

11.  Pemerintahan Kuku Besi

12.  Kawalan Media

13.  Gangguan Minda

14.  Serangan Ke Atas Agama

15.  Penindasan Tanpa Belas Kasihan

16.  Penyucian Minda

17.  Penyalahgunaan Kuasa

18.  Melenyapkan Penentangan

19.  Kerajaan Rakyat

20.  Program Kewangan

21.  Pinjaman dan Kredit

22.  Kuasa Emas

23.  Memupuk Kepatuhan

24.  Raja Yahudi

No comments:

Post a Comment